Dag 12 aan de kust

5 juli 2017 - Tofo Beach, Mozambique

Heerlijk, we hebben eens wat langer geslapen en zijn rond 8 uur opgestaan. Voor ons gevoel is dit laat omdat het hier rond 5:30 al licht is.

De ontbijt tafel stond klaar en we zijn meteen gaan ontbijten.
Deze dag hadden we helemaal geen plannen. Het was wat wisselvallig weer in de ochtend, dus we zijn nog niet naar het strand gegaan. We hebben wat gelezen .

Begin middag hebben we op het strand gelegen toen het weer weer beter was geworden.
Rond 3 uur zijn we naar een geldautomaat gegaan omdat ons contant geld bijna op was. Dit is een rit van 5 kilometer. Meteen hierna zijn we, erg laat, gaan lunchen. De lunch hebben we bij hetzelfde restaurantje gedaan als waar we de vorige dag ons avondeten hebben gegeten.
We wilden de lunch klein en simpel houden en dachten wat grote garnalen te bestellen. Hier zat opnieuw veel friet etc bij.. was dus weer een volledige maaltijd. Voor jullie beeld, een bord met friet/rijst sla en een behoorlijke hoeveelheid grote garnalen kost 6 euro.

In de avond hadden we eigenlijk niet zoveel trek. Toch zijn we naar een restaurantje meteen naast ons hotel gegaan. Bertjan bestelde alleen een voorgerecht met seafood. Een Zuid-Afrikaanse toerist waarschuwde al dat dit zelfs voor een hoofdmaaltijd veel zou zijn. Dat klopte ook, het was heel veel. Denise had een halve kip met friet besteld. Na al die visgerechten is een stukje vlees wel lekker. Toen we ons eten kregen bleek er bij de kip rijst te zitten ipv friet. Alsnog een bord friet erbij gekregen waardoor de tafel opnieuw helemaal volstond met eten!

Na het eten zijn we op bed gegaan. Helaas is de tablet stuk gegaan waardoor we geen Netflix hebben!! We wilden net met de serie Orphan Black beginnen.

Morgen gaan we de Ocean Safari doen!

1. Grietje middel:
    Weer twee mooie reisverslagen
    Elf en twaalf, mooie foto's
    En zo mooi dat ze bloemetjes hadden gelegd op jullie kamer.
  2. Kjeld van Bergen:
    Gave reis
  3. Maud en Nason:
    6 juli 2017
    We genieten mee met jullie!
    Wat is: matapa?
    Keep the photos and stories coming!
  4. Denise van Bergen:
    6 juli 2017
    Matapa is een gerecht uit Mozambique. Her wordt gemaakt van jonge cassave bladeren.