Dag 10 nog steeds in Chidenguele

3 juli 2017 - Chidenguele, Mozambique

Heerlijk wakker worden om 6:30 uur in Naara Eco Lodge. Er dtond koffie, thee en cake klaar op onze eigen veranda. Met uitzicht over het meer met zonsopkomst en koffie/thee begint het relaxte vakantie gevoel toch te kriebelen.

Om half 8 zaten we in het restaurant voor ons ontbijt. Een keuzemenu welke behoorlijk uitgebreid was. Verse sapjes en vers fruit natuurlijk inbegrepen!
Opnieuw hadden we het gevoel in een heel mooi wellness centrum ze zitten.

De dag hebben we doorgebracht op het terrein van de lodge. In de ochtend zijn we gaan kayakken op het meer en vervolgens bij het zwembad ontspannen. Na de lunch, welke weer heerlijk was, hebben we beiden een full body massage gehaald in de spa. We zaten helemaal onder de olie en dachten dat we alleen een koud water douche hadden. 's avonds bleek dat hij ook warm kon....... te laat!!!

Einde middag zijn we even wezen wandelen in de regio. We kwamen bij een gezin langs waarvan de vrouw met een enorme vijzel mais aan het malen was. De schilletjes werden uit de poeder gezeefd. Deze poeder gingen ze uiteindelijk 24 uur weken in koud water en vervolgens koken. Dit goedje noemen ze "pap". Veel arme mensen eten dit omdat het natuurlijk enorm goedkoop is. Kinderen zien we ook geregeld met een bakje van deze "pap" rondlopen. Op de terugweg liepen er zeker 10 kleine kindjes met ons mee. Helaas hadden we helemaal niks bij ons om te kunnen geven.

In de avond weer een lekker dinertje gehad en afgesloten bij de pooltafel.
Morgen naar de kust dus vroeg slapen!!

1. Grietje middel:
    4 juli 2017
    Weer van alles beleeft
    Mooi omdat allemaal te lezen