Dag 9 dieper Mozambique in

2 juli 2017 - Chidenguele, Mozambique

Omdat onze ervaring met het autorijden in Mozambique erg tegenviel
zijn we al vroeg gaan ontbijten. Volgens google maps zouden we 3 uur en 40 minuten moeten rijden naar onze volgende bestemming.
Thuis hebben we alle route's en kaarten gedownload van Maps, dit werkt uitstekend.

Na een heerlijk ontbijt met zonsopkomst boven het meer was het tijd om in te pakken.
Rond 8 uur reden we van de Lodge weg. De diepe sporen door het mulle zand doken al snel tevoorschijn. Het eerste half uur hebben we met de 4x4 ingeschakeld gereden.
Na wat zeer armoedige dorpjes te zijn gepasseerd kwamen we op een geasfalteerde weg.
Deze weg was prima te rijden nadat we gewend waren aan het ploegen door zand. Nog steeds goed opletten voor gaten en scheuren in het wegdek.

De route ging al wat meer richting de kust. Langzaam aan werd de wereld steeds groener. Ook de krotjes maakten plaats voor kleine betonnen blokwoninkjes. Nog steeds zonder deuren en ramen overigens.

Onderweg kwamen we door de stad Xai Xai. Hier hebben we gegeten bij de KFC, lekker veilig. 100 meter verderop was een grote markt in een zijstraat. Hier zijn we even wezen wandelen. Normaal kan je op een markt zo lekker genieten van alle kruiden en geuren. Nou de geuren hier waren NIET om te genieten...
Als enig blank stel in deze wereld rondlopen ontgaat ook niemand. Alles en iedereen keek ons aan en na. Overigens was het helemaal niet onprettig. De sfeer is erg relaxt en voelt veilig aan.

Google Maps kent alleen de hoofdwegen van Mozambique dus we moesten de laatste 12 km naar onze lodge in Chidenguele op gevoel en met borden doen.
Deze 12 km was de zwaarste die we hebben gehad. Enorm diepe sporen en smalle paadjes.

Bij aankomst in de Lodge (Naara eco lodge and spa) werden we meteen door een vriendelijke vrouw naar de kamer gebracht. Onze baggage werd ook gebracht.
De kamer is eigenlijk een grote tent die definitief is geplaatst tussen muren etc. Lijkt erg op een grote blokhut. De kwaliteit is hier erg hoog van alles.

In de avond hebben we een seafood mix plate gegeten. Deze was echt heerlijk! Natuurlijk
mochten de flesjes wijn niet ontbreken.

We blijven hier twee nachten.

1. Kjeld van Bergen:
    Klinkt gaaf weer
  2. Bjørn:
    Te gek hoor!
  3. Theo:
    Jeetje wat een ervaring!
  4. Groetjemiddel:
    3 juli 2017
    Toch wat een leuke ervaring