Dag 4 Panoramaroute!

27 juni 2017 - Blyde River Canyon Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vroeg opstaan! We hebben een lange dag te gaan.
Vandaag gaan we de bekende panoramaroute rijden.
De panorama route ging langs de volgende punten:
1. Blyde river Dam. Een enorm grote dam om de waterstand van de rivier te regelen.
2. The Three Rondawels. Heel veel rotsen met uitzicht over de bijzondere bergen. We kwamen nog een groepje mensen uit Bangladesh tegen. We moesten met ze op de foto en dat hebben ze de hele route volgehouden!
3. Bourke's Potholes. Erg mooie plek waar het water uit de bergen doorheen stroomt via allerlei gaten en holen in de rotsen.
4. Lisbon Waterfall. 82,5 meter hoge waterval. We waren hier maar kort, want we wilden graag lunchen.
5. Plaatsje Graskop. Bekend plaatsje in deze omgeving. Eigenlijk zijn wij hier alleen naar de Spar geweest.
6. God's Window. Enorme uitzichten over de gebergten. Bij helder weer is zelfs Maputo te zien. We hebben hier gepicknickt.
7. Harrie's pancake. We zijn toch maar weer terug geredrn voor de welbekende pannenkoek. Bertjan ging voor een hartige en Denise voor een zoete.

Onderweg naar het hotel kwamen we veel dieren tegen. Ook zagen we duidelijke verschillen tussen arm en rijk. Erg luxe woningen, maar bijv. ook een hutje ter grootte van een toilet met een kapsalon erin.
Om 17.00 uur waren we weer bij het hotel. Het werd al schemerig. We zijn nog een rondje buiten gelopen en hebben een drankje gedaan. Vervolgens zijn we naar Hoedspruit gereden en hebben heerlijk gegeten bij The Hat&Creek.

1. Maud en Nason:
    28 juni 2017
    Leuk om te lezen en zo met jullie mee te reizen!
  2. Kjeld van Bergen:
    29 juni 2017
    Gaaf. Ben ook zeer benieuwd naar de foto's van de beesies
  3. Kjeld van Bergen:
    30 juni 2017
    Waar blijven dag 5 en verder?
  4. Grietje middel:
    Heel erg mooi
  5. Grietje middel:
    Mooie foto's
    Heel bijzonder wat jullie allemaal zien
  6. Grietje middel:
    Prachtige fotos
  7. Grietje middel:
    Prachtige fotos
  8. Theo:
    1 juli 2017
    Heel mooi daar!
    Jullie zullen vast nog hele mooie dingen zien!
    Veelplezier!
  9. Boersma:
    1 juli 2017
    Prachtige fotos geniet ervan.