Dag 5, 6 en 7 Krugerpark safari

28 juni 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Na de Blyde River Canyon zijn we naar het Krugerpark gereden.

Bij aankomst in het Krugerpark hadden we al meteen een paar giraffen voor
de auto staan. Even later kwamen we twee olifanten tegen.
Uiteindelijk hebben we op de eerste dag 4 dieren van de big five gespot. Jammer genoeg hebben we de leeuw hebben niet gezien.

We sliepen in het Olifants rest camp. Dit kamp is omheind met hekken, behalve apen, komen hier geen dieren in het kamp.
Die apen hebben ons de laatste dag erg vroeg wakker gemaakt. Bertjan gaf de buurjongetjes de schuld maar Denise wist het zeker. Er zitten apen op het terras.
Inderdaad onze prullenbak lag omver en alle zooi van de Braai (bbq) van de vorige avond lag verspreid. Er zaten wel zeker 8 babboons te smullen van onze restjes. Eten van de braai was overigens een uitdaging. Erg lekker, maar in het donker en met erg veel wind toch wel wat anders dan thuis bbqen.

Elke dag hebben we gezocht naar leeuwen maar helaas hebben we de big five niet compleet kunnen maken. Wel is het enorm gaaf om neushoorns, een luipaard, olifanten en alle andere grote dieren meteen naast de auto in het wild aan te treffen.

Het verblijf was erg verouderd en viel enorm tegen. Wat betreft de accomodatie zijn we blij dat we die hebben gehad.